Értékesítéstámogató podcast

Hány és hány olyan szakemberrel beszéltem már pályám során, akik elképesztően értékes és hasznos termék vagy szolgáltatás eladásáért voltak felelősek, és rövidebb vagy hosszabb beszélgetésünk során lenyűgöztek. Ilyenkor mindig azon gondolkodtam, miért nem ismerhetik meg sokan őket és a termékeiket, szolgáltatásaikat egyaránt.

ertekesitestamogato_podcast_zbt

A legkülönbözőbb értékesítési technikák váltják egymást, mióta világ a világ, kezdve az első reklámújságtól, az outdoor megjelenésekig, vagy a modern kor adta internetes felületekig. Sokan olyan rendezvényeket keresnek, ahol személyesen tudnak találkozni, beszélni a potenciális célcsoporttal, és ha úgy tetszik, meggyőzni őket. Hány és hány személyes tárgyalásra kérnek időpontot, utaznak, kávéznak, beszélgetnek, majd ajánlatot tesznek.

 

Ezt képest támogatni, vagyis inkább sok esetben megspórolni az értékesítési munka során egy jól megszerkesztett értékesítéstámogató podcast. 

 

Ezt én már tapasztalatból mondom. Történt ugyanis, hogy egy üzleti klub számára kerestünk többedmagammal vállalkozókat, azonban a szokásos hideghívásos rendszerben ez nem volt könnyű. Ismerjük ezt.

Aztán készítettem egy podcast-beszélgetést a klub céljairól, működéséről, üzeneteiről, és csak annyit kértünk a felkeresett potenciális ügyfelektől, hogy amikor ideje engedi, hallgassák meg a beszélgetést.

Sokan visszajeleztek, és ezt a megvalósult üzleti kontaktszám-növekedés is alátámasztotta, hogy ez az eszköz tökéletes első megkereséhez, vagy abban az esetben, ha valamilyen terméket, szolgáltatást kicsit jobban kell magyarázni. Nem elég egy rövid kreatív anyag, hogy felkeltse az ügyfél figyelmét, nota bene, hogy gyors döntést hozzon a vásárlásról.

Ennek a beszélgetésnek az előnye, hogy:

  • nincs utazás, személyes részvétel (persze ez előnyös is lehet)
  • értő, irányított szerkesztővel zajlik a beszélgetés, ezért minden, a tájékoztatási célhoz szükséges információ elhangzik
  • az ügyfél akkor hallgatja meg, amikor szeretné, így a “push marketing” nem nyomasztja, így elfogadóbbá válik a megkeresésre
  • bármikor újrahallgatható, vagy éppen tovább küldhető az ügyfél egyéb döntéshozóihoz
  • könnyed, befogadható módon mutatja be a szolgáltatást vagy terméket.