Belső vállalati podcast

A belső vállalati kommunikáció ma már megkerülhetetlen része egy vállalkozás működésének. A pandémia mindezt felerősítette, szükség volt a gyors, informatív,  vagy akár könnyed, szórakoztató tartalmakra.

A belső vállalati lapoknak az ideje – minden valószínűség szerint – lejárt.

Itt az intranet és a belső kommunikációs podcast, vidcastok korszaka.

belso_vallalati_podcast_zbt

A belső kommunikációban egyre inkább preferálják a hangalapú tartalmakat a munkavállalók

Az Ustudio kutatása szerint az alkalmazottak közel harmada azt állította, szívesebben nyírná a füvet, még akár rekkenő nyári hőségben is, mint hogy elolvassa a munkáltatójától kapott e-mailt. Furcsa? Még egy egyszerű belső e-mailt is inkább hátrább sorolunk, mint a kinti fizikai munkát…

A Protege Market Research és az uStudio új felmérésében több mint ezer nagyvállalati alkalmazottat kérdeztek meg az Egyesült Államokban, hogy jobban megértsék a munkahelyi kommunikációs és tanulási preferenciákat. Az eredmények szerint a tendencia egyértelmű: a még mindig a hagyományos csatornáktól, például az e-mailektől és a prezentációktól „függő” vállalatok nem tudják bevonni dolgozóik számottevő százalékát – írtam a Blue Colibri App Connect Magazinjában, utalva az amerikai cég cikkére.

 

„Viszlát e-mailek! Nem kedvellek!”

Mint írják a kutatási jelentésben, az e-mailek különösen rossz eredményt kaptak a válaszadók között, annak ellenére, hogy az üzleti kommunikáció egyik leggyakoribb formája. Például a válaszadók 47%-a apatikus volt, vagy nem szeretett e-maileket és céges hírleveleket olvasni, hogy naprakészek legyenek a cégük híreivel. Amellett, hogy nem szeretik az e-maileket, az alkalmazottak még nagyobb száma nem involválódott az e-mailben továbbított vállalati tartalommal kapcsolatban. A válaszadók közel 60%-a elismerte, hogy csak átfutja a munkáltatójától kapott e-maileket, szemben azzal a közel 35%-kal, amely azt állította, hogy figyelmesen olvassa el a vállalati e-maileket.

Sok alkalmazott pedig egyszerűen figyelmen kívül hagyja az e-maileket. A válaszadók negyede arról számolt be, hogy „gyakran” átugorja a munkáltatóktól kapott e-maileket, főként a 33 és 44 év közöttiek. Az ebbe a korcsoportba tartozó munkavállalók közel harmada (32%) arról számolt be, hogy gyakran átugorja a munkáltatóktól kapott e-maileket, ami a legmagasabb a megkérdezett korcsoportok közül.

Ezzel együtt az e-mail egyelőre nem a múltté, ugyanis a válaszadók túlnyomó, 71%-a az e-mailt tartotta leginkább kedveltnek a nem sürgős és rutinszerű munkáltatói információk fogadásában.

További érdekesség, hogy a munkavállalók jellemzően legkevésbé az e-mailt részesítették előnyben, amikor felvételi vagy képzési információk fogadásáról volt szó; a válaszadók mindössze 4%-a tartotta az e-mailt a legjobb választásnak. A képzés és az onboarding folyamatok tekintetében az üzenetküldő alkalmazások (48%) és a konferenciahívások (26%) voltak a két legjobb választás az alkalmazottak körében. Ezek a csatornák magasabb szintű személyre szabást tesznek lehetővé, ideálisak oktatáshoz és elköteleződés erősítéséhez.

 

Az alkalmazottak inkább végeznek házimunkát, mintsem hogy beüljenek egy meetingre

Míg az alkalmazottak a képzés céljából tartott meetingeket részesítették előnyben, ez a preferencia nem terjedt át más típusú információmegosztásra. Valójában csak a válaszadók 14%-a tartotta a virtuális értekezleteket/konferenciahívásokat első vagy második eszköznek a vállalati információk megszerzéséhez.

Ezenkívül a válaszadók közel 60%-a azt állította, hogy szívesebben mosna, mintsem egy vállalati szintű megbeszélésen vagy telefonhíváson üljön le, ami azt mutatja, hogy a szinkronhívások nem nyújtanak számukra releváns értéket. Az értekezletekkel szembeni apátia magában foglalja az egy-egy telefonálást is.

Arra a kérdésre, hogy szívesen találkozna a vezetőjével, vagy megnézne egy videót arról, hogy a vezetőjük mit mondott, a munkavállalók 55%-a az utóbbit választotta, és elutasította a főnökével való találkozás lehetőségét. Végső soron a hívások időigényesek, és megkövetelik, hogy az alkalmazottak egy nagyon meghatározott pillanatban legyenek jelen, a személyes konfliktusok vagy a munkaterhelés ellenére.

 

Rugalmas tartalomfogyasztás: a médiatartalom és a streaming az üdvözítő az alkalmazottak számára?

Az alkalmazottakkal való hatékony kommunikáció érdekében a vállalatoknak rugalmas felületeket érdemes kialakítaniuk.

Amikor a felmérésben részt vevő válaszadókat arra kérték, hogy rangsorolják és sorolják fel a munkaadók által készített podcast előnyeit, a rugalmasság volt a legfontosabb előny, és a válaszadók 34%-a egyetértett azzal, hogy ez a legnagyobb előny. A média streaming, például a podcasting, rugalmasságot biztosít az alkalmazottak számára, hogy útközben is felhasználhassák az információkat, ellentétben a hagyományos olvasási/írási formátumokkal.

Az újrahallgatás vagy visszatekerés képessége a legnagyobb előny, ami megmagyarázza, hogy a válaszadók 73%-a miért szeretne inkább podcastot hallgatni, mint egy órás céges megbeszélésen részt venni. Az alkalmazottak értékelik, hogy bármikor újra megtekinthetik azokat a részeket, amelyeket esetleg kihagytak, vagy hivatkozhatnak az információkra, ellentétben a tipikus személyes hívásokkal, kommunikációval.

 

A kutatás levonja a következtetéseket is, miszerint az „elterelő” nyári fűnyírás helyett, azaz a hosszú személyes meetingek helyett egyszerűbb podcast-epizódokat kellene használni, amelyeket útközben is meghallgathatunk.

Ahelyett, hogy az e-maileket olyan képzési információkra használnánk, amelyeket jó eséllyel átfutnak a munkavállalók, érdemes epizódszerű videókat készíteni, amelyeket az alkalmazottak újra megtekinthetnek és visszatekerhetnek. A média streaming beépítése a belső kommunikációs folyamatokba a legmegfelelőbb formátum arra, hogy biztosítsa a munkavállalók által keresett információkat, erősítve ezzel az alkalmazottak elköteleződését és megtartását.


Connect Magazinnak készítettem egy podcastot is a belső vállalati podcastokról, két olyan cég képviselőjével, ahol már bevezették ezt az eszközt. Érdemes meghallgatni!

Zámbori Bíró Tamás belső vállalati podcast

 

Milyen cégeknek érdemes belső vállalati podcastot használniuk?

– nagyvállalatok, amelyek marketing vagy kommunikációs tartalmi mixüket szeretnék kiegészíteni,

– KKV-k, ahol eddig kevesebbet kommunikáltak a munkavállalók felé

– nonprofit szervezetek